torsdag 17 maj 2012

Nolldag

Igår blev det en dag i stort sett fri från kolhydrater. Så strikt har jag aldrig varit tidigare, och till minförvåning (fast det är kanske mer förvånande att jag är förvånad) var jag mätt hela dagen och inte ett dugg sugen på något extra att tugga på.
Att nolla kräver lite mer planering än normalt. Men eftersom jag varit ledig hela veckan (kompat ut eftersom jag jobbade så vansinnigt mycket i april) har det inte varit några problem. Nu ska jag ägna lite av min ledighet till att planera och förbereda luncher till nästa vecka.

Igår åt jag det här:
Frukost Tre ägg stekta i kokosfett, några ostskivor.
Lunch En skiva stekt fläskkarré, bearnaisesås.
Middag smörstekt färsk spenat stuvad i lite grädde och crème fraîche, stekt fläsk.
Två koppar kaffe med äggmjölk under dagen och en liten bit brieost framför tv:n på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar